بهترین کتاب آسانسور
بهترین کتاب آسانسور که باید بخوانید

اگر از افراد علاقه مند در صنعت آسانسور باشید و بخواهید سطح آگاهی خود را در این زمینه بیشتر کنید تا در هنگام ارائه پروژه ساختمانی به مشتری با خطای کمتری مواجه شوید می توانید از مجموعه بهترین کتاب آسانسور که در ادامه معرفی خواهیم کرد استفاده کنید.

این مجموعه از بهترین کتاب های آسانسور می باشد که افراد متخصص در زمینه آسانسور حتما قبل از شروع فعالیت در پروژه های ساختمانی باید مطالعه کرده باشند تا در نصب و راه اندازی آسانسور و فروش قطعات آسانسور توان مند شوند.

 

چه قطعاتی در آسانسور نیاز اند

برای محاسبه دقیق متراژ سیم بکسل و تعداد اقلام مکانیک و راه اندازی می توانید با استفاده از فرمول های استانداد در این زمینه استفاده کنید و با انواع قطعات آسانسور آشنا شوید.

 

محاسبه دقیق قطعات مکانیک و راه اندازی

برای محاسبه تعداد و متراژ متناسب با طبقات ساختمانی و همچنن قطعات استفاده شده در لیست خریداری شده باید تعداد شیار فلکه را با متراژ سیم بکسل به صورت دقیق محاسبه کنید و از گاورنر متناسب با سرعت موتور آسانسور و نوع کارایی آن در پروژه استفاده کنید.

نوع پروژه ساختمانی و طراحی چاهک آسانسور در هر ساختمان به یک شکل نیست ، از این رو ممکن است در برخی از ساختمان ها از نوع هیدرولیک آسانسور مناسب باشد و در برخی دیگر از نوع گیربکس یا گیرلس استفاده شود .

 

آشنایی با قطعات اولیه آسانسور

از قطعات مهم و ضروری در آسانسور می توان به موتور آسانسور ، کابین آسانسور ، ریل آسانسور ، درب طبقات آسانسور و موارد امنیتی آن اشاره کرد که به طور کلی 64 قطعه اساسی می باشد .

 

آشنایی با قطعات راه اندازی

قطعات راه اندازی آسانسور شامل 37 قطعه است که مواردی مثل بافر ، سیم و کابل های برق ، قطعات جانبی درب لولایی و اتومات ، موارد استاندارد سازی ساختمان و انواع بست سیم بکسل و تراول می باشد که باید در تعداد مناسب بررسی شود.

 

آشنایی با قطعات مکانیک و راه اندازی

قطعات مکانیک آسانسور که عامل حرکتی و سیستم یک آسانسور در ساختمان می باشند که شامل سیم بکسل 10 یا 8 همراه با سیم بکسل 6 و اتصالات آن می باشد که در تعداد محاسبه شده به مشتریان باید ارائه گردد.

متراژ سیم بکسل بستگی به نوع فلکه هرزگرد آسانسور دارد و اگر کمتر از حد استانداد محاسبه شود ، کلیه متراژ سیم بکسل غیر کاربردی می شود .

 

آشنایی با موتور آسانسور مناسب با نوع پروژه ساخمانی

در محاسبه نصابات و مهندسان آسانسوری باید از موتور آسانسور متناسب با ظرفیت کابین و تعداد طبقات ساختمان محاسبه شود تا در صورت حرکت کابین با ظرفیت حداکثری ، قابلیت حمل افراد را داشته باشد.

موتور آسانسور در انواع هیدرولیکی ، گیربکس ، گیرلس و روملس دارای ویژگی های خاص اند و باید با شرایط فعلی ساختمان توسط مهندسان و نصابان مورد انتخاب قرار گیرد .

توان کششی انواع موتور آسانسور به ترتیب ضعیف به قوی به این شکل است ، ابتدا توان 5.5 کیلووات ، 6.1 کیلووات ، 7.3 کیلووات ، 9.2 کیلووات ، 11 کیلووات می باشد که هر یک برای تعداد طبقات خاصی مناسب اند.

 

آشنایی با تابلو فرمان آسانسور متناسب با پروژه ساختمانی

مهندسان و فروشندگان آسانسور در هنگام فروش قطعات باید برای انتخاب تابلوفرمان مناسب نوع موتور آسانسور را مورد بررسی قرار دهند چرا که ویژگی هایی در موتور آسانسور وجود دارد که باید با تابلو فرمان هماهنگ باشد تا بتواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد .

برای مثال برای نصب و راه اندازی موتور آسانسور ac2 باید از تابلو فرمان هایی با قابلیت ac2 که توانایی پشتیبانی را دارند استفاده شود .

تک فاز یا سه فاز بودن برق ساختمانی نوع دیگر از موارد مهم در انتخاب قطعات می باشد.

 

 

آشنایی با بهترین کتاب آسانسور در زمینه های مختلف نصب و فروش قطعات

همان طور که میدانید با افزایش سطح آگاهی از قطعات صنعت آسانسور می توانید به بهترین شکل تمامی مراحل نصب و راه اندازی و همچنین فروش قطعات آسانسور را به انجام برسانید. همچنین اگر سرویس کار آسانسور می باشید یا علاقه در این زمینه دارید می توانید با اموزش های قرار داده شده در کتاب ها و اطلاعات مهم در این زمینه زمان مناسب روغنکاری سیم بکسل و موتور آسانسور را یاد بگیرید.

از بهترین کتاب آسانسور که باید خوانده باشید می توان به کتاب های زیر اشاره کرد که خلاصه ای از آن در ادامه نوشته شده است.

 

کتاب راهنمای جامع آسانسور و پله برقی ۱

 

 

کتاب راهنمای جامع آسانسور و پله برقی ۱ : آشنایی با مفاهیم مکانیک، ترافیک، برق آسانسور

 

راهنمای جامع آسانسور و پله برقی 2

 

راهنمای جامع آسانسور و پله برقی 2 : آشنایی با مفاهیم محاسبات، پله برقی، بالابر، برق آسانسور

 

راهنمای جامع آسانسور و پله برقی 3

 

راهنمای جامع آسانسور و پله برقی 3 : آشنایی با مفاهیم مسئولیت ها، نقشه ها، ابزارها، ایمنی، تجهیزات، انبارداری، چاه آسانسور، موتورخانه، ریل ها، کابین، سیم بکسل، چاهک، کنترل تنظیمات آسانسور

 


راهنمای جامع آسانسور و پله برقی 4

 

راهنمای جامع آسانسور و پله برقی 4 : آشنایی با مفاهیم مراحل اولیه نصب، تجهیزات الکتریکی، راه اندازی و تحویل آسانسور

 

کتاب راهنمای جامع آسانسور و پله برقی 5

 

کتاب راهنمای جامع آسانسور و پله برقی 5 : آشنایی با مفاهیم بازرسی، سرویس و نگهداری، خروج اضطراری، نظافت آسانسور آسانسور

 

کتاب راهنمای جامع آسانسور و پله برقی 7

 

کتاب راهنمای جامع آسانسور و پله برقی 7 : آشنایی با مفاهیم الکتریسیته، مغناطیس و الکترومغناطیس، الکترونیک، مباحث تکمیلی آسانسور

 

کتاب اصول، مبانی و ایمنی در سرویس و نگهداری آسانسورها - مبانی آسانسور‌های کششی و هیدرولیک -

 

کتاب اصول، مبانی و ایمنی در سرویس و نگهداری آسانسورها : آشنایی با مفاهیم اجزای آسانسور، نوسازی آسانسور، ایمنی در صنعت آسانسور، سرویس و نگهداری آسانسورهای کششی و هیدرولیک آسانسور

  

مبانی آسانسور‌های کششی و هیدرولیک : آشنایی با مفاهیم آینده صنعت آسانسور، مبانی و شناخت اجزای آسانسورهای کششی و هیدرولیک

 

کتاب موتورهای گیرلس و آسانسورهای بدون موتورخانه MRL

 

کتاب موتورهای گیرلس و آسانسورهای بدون موتورخانه MRL : آشنایی با مفاهیم مبانی موتورهای الکتریکی، ساختار و اجزای موتورهای AC گیرلس، اندازه گیری و کنترل دور موتورهای سنکرون، مقایسه موتورهای گیرلس و گیربکسدار، طراحی آسانسورهای کششی، آسانسورهای بدون موتورخانه، بررسی بندهای استاندارد

 

کتاب مرجع کاربردی برق و تابلو فرمان آسانسور : آشنایی با مفاهیم مبانی برق، اصول کار تابلوفرمان، اصول کار و تنظیمات درایو، نکات مهم راه اندازی، ایمنی تجهیزات برقی

  

کتاب ایمنی در صنعت پله برقی : آشنایی با مفاهیم تعاریف اصلی، استانداردها، آنالیز حوادث، حوادث در فرایند نصب، حوادث و سیستم های ایمنی

  

کتاب مبانی و شناخت اجزای پله برقی : آشنایی با مفاهیم آینده صنعت پله برقی، تعاریف و مبانی پله برقی، شناخت اجزا و الزامات، آشنایی با فرایند نصب

  

کتاب الزامات استاندارد EN115-1 در پله برقی : آشنایی با مفاهیم ملاحظات ساختمانی، قطعات الکتریکی، خرابی ، ایمنی و خطاها، طراحی مدار، آزمون پیچش، چک لیست بازرسی

  

کتاب مرجع کاربردی فروش و نصب پله برقی : آشنايي با بازرگاني خارجي، شناخت فرايند فروش، ايرادات سازه‌اي متداول، تشريح فرايند نصب

 

کتاب مرجع کاربردی فروش و نصب پله برقی

 

کتاب مرجع کاربردی سرویس و نگهداری پله برقی : تشریح کامل فرایند نگهداری، رفع خرابی های عمومی، اصول بازدید از قطعات و عملکرد، راهکار تعویض قطعات اصلی، ارائه نمونه قراردادها