خرابی درب آسانسور
خرابی درب آسانسور

در ساختمان های پر جمعیت به دلیل استفاده زیاد از آسانسور و عدم سرویس درست قطعات آسانسور ممکن است به مرور زمان خرابی درب لولایی آسانسور و خرابی درب اتوماتیک آسانسور به وجود بیاید که برای رفع این مشکلات با ما همراه باشید تا نکات ایمنی در نگهداری و تعمیر آن را به شما آموزش دهیم.

 

چه عواملی درب آسانسور خراب می کند

در ساختمان های پر جمعیت که روزانه از آسانسور استفاده زیادی می کنند که به مرور زمان نیاز به سرویس و نرم تر کردن حرکت قطعات نیاز می باشد که در صورتی که قطعات در مدت طولانی از سرویس منظم و اصولی بهره مند نباشند ، دچار مشکلات گوناگونی می شوند.

خرابی درب لولایی آسانسور در موارد مختلف اتفاق می افتد که در صورتی که هر یک از موارد زیر به درستی مورد بررسی قرار گیرند ، مشکلات باز نشدن یا قفل شدن درب لولایی آسانسور نیز برطرف می شوند.

خرابی درب اتوماتیک آسانسور نیز به طور معمول کم تر می باشد و در بیشتر موارد به آسانی قابل حل است. سرویس کاران با دانش فنی کار ، می توانند با تنظیم تسمه یا قرقره درب اتوماتیک آسانسور ، خرابی های پیش آمده را رفع کنند.

 

انواع خرابی درب لولایی آسانسور

مشکل باز نشدن درب لولایی آسانسور می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله خراب بودن قفل یا تاب برداشتن لته درب رخ دهد و با تعمیر این قطعات درب لولایی آسانسور نیز به درستی کار می کند.

گاهی اوقات دلیل بسته نشدن درب لولایی ممکن است عمل نکردن سنسور ها باشد و باعث شود که قفل درب لولایی را دچار مشکل می کند یا ممکن است در کناره های درب لولایی تاب خوردگی یا لقی به وجود آماده باشد که به مرور زمان ایجاد می شود و باید درب طبقه آساسور را تعویض نمایید.

یکی دیگر از خرابی درب لولایی آسانسور عمل نکردن دیکتاتور درب آسانسور می باشد که در مواقع ای که باید به آرامی درب را ببند عمل نمی کند و موجب صدا های ناهنجار می شود. در این مورد باید دیکتاتور را تنظیم کنید و میزان ارامی آن را بر اساس فشار فنر درب آسانسور تنظیم کنید.

از دیگر مشکلات ، بسته نشدن خودکار درب لولایی می باشد که باید در ابتدا فشار وارد شده بر روی درب لولایی را توسط فنر درب بررسی کنید و اگر فنر درب به خوبی کار نمی کند آن را تعویض نمایید.

 

انواع خرابی درب اتوماتیک آسانسور

خرابی درب اتوماتیک آسانسور یکی از بد ترین مشکلات در ساختمان است که افراد را در کابین آسانسور محبوس می کند و افراد را دچار ترس و استرس در اتافک آسانسور می کند.

از این رو رفع خرابی درب اتوماتیک آسانسور یکی از مهم ترین و ضروری ترین قسمت آسانسور می باشد که باید مورد توجه سرویس کاران و مدیر ساختمان ها قرار گیرد تا افراد در کابین آسانسور گیر نکنند و دچار حادثه جانی نیز نشود.

 

خرابی درب اتوماتیک آسانسور 
خرابی درب لولایی آسانسور

 

مشکل گیر کردن در کابین آسانسور و باز نشدن درب آسانسور

در هنگامی درون کابین آسانسور می باشید و به صورت کاملا اتفاقی درب اتومات کابین باز نمی شود و به شما امکان خروج را نمی دهد ، وجود ترس و استرس افراد را فرا می گیرد و ممکن است از کار های ضروری دوری کنند که همین موضوع باعث افزایش ترس در کابین آسانسور خواهد شد.

ابتدا خون سرد باشید و از افراد بیرون از کابین آسانسور که می توانید در ارتباط باشید صحبت کنید ، برای مثال اگر دوستی دارید و یا سایر افراد در بیرون طبقه صدای شما را می شنوند ، می توانید در خواست کمک کنید تا در ابتدا سطح کابین را به سطح طبقه نزدیک کنند.

اگر تنها هستید و موبایل دارید می توانید از آتش نشانی در خواست کمک کنید و اگر هم موبایل ندارید اشکالی ندارد ، چرا که در کابین آسانسور تلفن اضطراری وجود دارد و با استفاده از آن می توانید با آتش نشانی تماس حاصل کنید.

در صورتی که در طبقه هستین می توانید با آرامی درب کابین را باز کنید یا از دکمه های موجود بر روی شاسی کابین ، دکمه باز شدن درب را بزنید .

 

نکات مهم قبل از مشکلات درب آسانسور

درب لولایی آسانسور معمولا کمتر دچار مشکل می شود و از آنجایی که تمامی مراحل باز و بسته شدن درب به صورت دستی می باشد ، تنها در مواردی که درب آسانسور تاب خوردگی یا تنظیم نبودن دیکتاتور نسبت به درب ، باعث ایجاد مشکل می شود .

درب اتوماتیک آسانسور در بیشتر مواقع در صورتی به مشکل دچار می شود که تسمه درب به درستی عمل نکند و به مرور زمان خاصیت کششی و حرکت قرقره را از دست بدهد.

در این زمینه سرویس کاران حتما باید موارد ذکر شده را بیشتر مورد بررسی قرار دهند تا اتفاقاتی مانند باز نشدن درب طبقه یا کابین کمتر صورت گیرد.