درب طبقه آسانسور
درب طبقه آسانسور

در دنیای پرهیاهوی امروز، آسانسورها به عنصری جدایی ناپذیر از زندگی بشر تبدیل شده اند. در هر بار استفاده از آسانسور، عبور از درب های طبقه، گامی  در مسیر صعود یا فرود محسوب می شود. اما این درب ها چه نقشی دارند و چه انواعی دارند؟ در این مطلب، به بررسی درب  طبقه آسانسور، وظایف، انواع و نکات مهم در انتخاب آن ها می پردازیم.

 

وظایف درب طبقه آسانسور

درب طبقه آسانسور با ممانعت از ورود افراد به چاه آسانسور در حین حرکت اتاقک اسانسور ، نقشی حیاتی در حفظ امنیت جان افراد در هر طبقه ساختمان را ایفا می کنند .

درب آسانسور با باز و بسته شدن در طبقات مختلف ، تردد افراد را به داخل و خارج کابین اسانسور به طور منظم و ایمن هدایت می کنند.

درب لولایی یا اتوماتیک با عایق بندی صدا و حرارت به حفظ دمای مطلوب داخل کابین و جلوگیری از هدر رفتن انرژی کمک می کنند که عایق بندی درب ها تا حد زیادی از انتقال صداهای مزاحم موتور آسانسور به داخل کابین و طبقات جلوگیری می کند.

 

 

انواع درب طبقات آسانسور

درب لولایی (نیمه اتوماتیک): این نوع درب ها که به صورت دستی باز و بسته می شوند و برای ساختمان های کم ارتفاع و کم تردد مناسب هستند.

درب اتوماتیک (تمام اتوماتیک) : این نوع از درب ها با استفاده از سنسور و موتور به طور خودکار باز و بسته می شوند و برای ساختمان های مرتفع و پرتردد ایده آل هستند.

درب تلسکوپی یا سانترال : درب اتوماتیک در مدل تلسکوپی و سانترال تولید می شود که از چندین پنل تشکیل شده اند که هنگام باز شدن در داخل یکدیگر جمع می شوند و برای آسانسورهایی با فضای ورودی مسافرین محدود مناسب هستند.

 

اجزای درب لولایی آسانسور

قاب درب یا چهارچوب : سازه اصلی درب که به دیوار چاه آسانسور متصل می شود.

لولای درب : لولای درب لولایی که نگهدارنده و حرکت درب را هنگام باز و بسته شدن کنترل می کند که باید از استحکام بالا و مقاومت بالایی برخوردارد باشد تا در برابر فرسایش آب و هوا و ضربه مقاوم باشد.

 

قاب شیشه و دستگیره درب : درب لولایی برای زیبایی ظاهری دارای قاب شیشه و دستگیره می باشد که در رنگ نقره ای و طلایی ارائه می شود و دستگیره از نوع پلاستیکی و استیل در رنگ متنوع برای هر طرح درب قابل نصب و اجرا می باشد .

قفل درب : از باز شدن درب آسانسور در حین حرکت و مواقعی که خطر سقوط وجود دارد، جلوگیری می کند.

دیکتاتور درب : دیکتاتور یا آرام بند سرعت بسته شدن درب را تنظیم می کند و عامل کاهش صدا در هنگام بسته شدن درب لولایی می باشد.

 

 

نکات مهم در انتخاب درب طبقه آسانسور

نوع ساختمان : نوع ساختمان ، تعداد طبقات ، میزان تردد و فضای موجود در چاه آسانسور از جمله عواملی هستند که باید در انتخاب نوع درب در نظر گرفته شوند.

کیفیت و ایمنی : درب طبقات آسانسور باید از کیفیت و ایمنی بالایی برخوردار باشند تا وظایف خود را به درستی انجام داده و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

قیمت : قیمت درب طبقات آسانسور با توجه به نوع (لولایی یا اتوماتیک) ، کیفیت ساخت  و آپشن های مختلف آن متفاوت است.

انتخاب درب طبقه آسانسور مناسب در ساختمان نقشی کلیدی در ارتقای ایمنی ، کارایی و زیبایی اسانسور ایفا می کند با در نظر گرفتن نوع کارایی ساختمان ، میزان تردد افراد داخل ساختمان و بودجه خود می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و از سفری امن و آسوده در اسانسور لذت ببرید.

 

 

قیمت درب 3 طبقه آسانسور

قیمت درب 3 طبقه آسانسور به عوامل مختلفی مانند نوع درب ( نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک ) ، سایز درب ( 70 الی 120 ) و نوسانات بازار ارز بستگی دارد. از این رو به طور کلی ، قیمت درب‌ 3 توقف آسانسور در بازه تقریبی قیمت زیر قرار می‌گیرد که جهت سفارش و اطلاع از مشخصات فنی آن می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

درب قیمت تقریبی
لولایی (نیمه اتوماتیک) 13200000 الی 14100000
اتوماتیک (تمام اتوماتیک) 33000000

 

قیمت درب 4 طبقه آسانسور

قیمت درب 4 طبقه آسانسور به عوامل مختلفی مانند نوع درب ( نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک ) ، سایز درب ( 70 الی 120 ) و نوسانات بازار ارز بستگی دارد. از این رو به طور کلی ، قیمت درب‌ 4 توقف آسانسور در بازه تقریبی قیمت زیر قرار می‌گیرد که جهت سفارش و اطلاع از مشخصات فنی آن می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

درب قیمت تقریبی
لولایی (نیمه اتوماتیک) 17600000 الی 18800000
اتوماتیک (تمام اتوماتیک) 44000000

 

قیمت درب 5 طبقه آسانسور

قیمت درب 5 طبقه آسانسور به عوامل مختلفی مانند نوع درب ( نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک ) ، سایز درب ( 70 الی 120 ) و نوسانات بازار ارز بستگی دارد. از این رو به طور کلی ، قیمت درب‌ 5 توقف آسانسور در بازه تقریبی قیمت زیر قرار می‌گیرد که جهت سفارش و اطلاع از مشخصات فنی آن می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

درب قیمت تقریبی
لولایی (نیمه اتوماتیک) 22000000 الی 23500000
اتوماتیک (تمام اتوماتیک) 55000000

 

قیمت درب 6 طبقه آسانسور

قیمت درب 6 طبقه آسانسور به عوامل مختلفی مانند نوع درب ( نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک ) ، سایز درب ( 70 الی 120 ) و نوسانات بازار ارز بستگی دارد. از این رو به طور کلی ، قیمت درب‌ 6 توقف آسانسور در بازه تقریبی قیمت زیر قرار می‌گیرد که جهت سفارش و اطلاع از مشخصات فنی آن می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

درب قیمت تقریبی
لولایی (نیمه اتوماتیک) 26400000 الی 28200000
اتوماتیک (تمام اتوماتیک) 66000000

 

قیمت درب 7 طبقه آسانسور

قیمت درب 7 طبقه آسانسور به عوامل مختلفی مانند نوع درب ( نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک ) ، سایز درب ( 70 الی 120 ) و نوسانات بازار ارز بستگی دارد. از این رو به طور کلی ، قیمت درب 7 توقف آسانسور در بازه تقریبی قیمت زیر قرار می‌گیرد که جهت سفارش و اطلاع از مشخصات فنی آن می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

درب قیمت تقریبی
لولایی (نیمه اتوماتیک) 30800000 الی 32900000
اتوماتیک (تمام اتوماتیک) 77000000

 

قیمت درب 8 طبقه آسانسور

قیمت درب 8 طبقه آسانسور به عوامل مختلفی مانند نوع درب ( نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک ) ، سایز درب ( 70 الی 120 ) و نوسانات بازار ارز بستگی دارد. از این رو به طور کلی ، قیمت درب 8 توقف آسانسور در بازه تقریبی قیمت زیر قرار می‌گیرد که جهت سفارش و اطلاع از مشخصات فنی آن می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

درب قیمت تقریبی
لولایی (نیمه اتوماتیک) 35200000 الی 37600000
اتوماتیک (تمام اتوماتیک) 88000000