قیمت پاراشوت آسانسور یا ترمز اضطراری آسانسور چیست
قیمت پاراشوت آسانسور یا ترمز اضطراری آسانسور

ترمز اضطراری در آسانسور از مهم ترین و حیاتی ترین قسمت آسانسور جهت متوقف کردن کابین و وزنه تعادل است که قیمت پاراشوت آسانسور در دو نوع یک طرفه و دو طرفه تولید شده دارای تفاوت قیمتی می باشد که در تمامی آسانسورها قابل نصب می باشد.

قیمت ترمز آسانسور

 

 

 

تفاوت پاراشوت یک طرفه و دو طرفه آسانسور

پاراشوت یک طرفه قابلیت توقف آسانسور را فقط در زمان سقوط آسانسور دارد و نوع دو طرفه می تواند هنگام بالا رفتن و سقوط آسانسور آن را متوقف کند. چنانچه نوع ترمز اضطراری یک طرفه است باید روی گاورنر در موتورخانه جهت چرخشی که باعث عملکرد پاراشوت می شود را نشانه گذاری گردد.

تفاوت ترمز یک طرفه و دو طرفه آسانسور

 

وظیفه و کارایی پاراشوت یا ترمز اضطراری آسانسور چیست ؟

ترمز اضطراری آسانسور قطعه ای مهم که در زیر یوک کابین آسانسور یا در دو طرف آن قرار می گیرد و با کمک دو فکی خود قابلیت متوقف کردن کابین را روی ریل ها دارد. بیشترین کاربرد پاراشوت ها در زمانی است که آسانسور به هر دلیلی سرعتی بیشتر از سرعت حد مجاز دارد و پاره شدن سیم بکسل و سقوط آسانسور وجود دارد.

 

جهت دریافت قیمت روز هر یک از مدل های پاراشوت می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

اجزای تشکیل دهنده پاراشوت در آسانسور

مکانیزم ترمز اضطراری یا پاراشوت در آسانسور از قطعات مختلفی تشکیل شده است که می تواند در جهت توقف آسانسور عمل کند و کابین آسانسور را متوقف کند. روی بدنه اصلی پاراشوت قطعات قفل کننده و فک های اصطکاکی نصب می شوند تا در زمان مناسب عمل ترمز توسط قطعات قفل کننده انجام می شود که از این رو فک های اصطکاکی به طور مستقیم با ریل درگیر هستند. ترمز اضطراری وظیفه اهرم بندی بین دو ترمز ایمنی را برعهده دارد.

 

اجزای تشکیل دهنده ترمز در آسانسور

 

چطور ترمز ایمنی پاراشوت در آسانسور به کار می افتد

ترمز ایمنی آسانسور یکی از مهم ترین قطعات آسانسور جهت نجات جان افراد است که قیمت پاراشوت آسانسور هر چه قدر هم که باشد باید برای حفظ جان افراد داخل کابین خریداری شود .

همانطور که می دانید عملکرد ترمز آسانسور بسیار ساده است و در واقع احتمال سقوط آسانسور در مواقع اضطراری کاهش میدهد مکانیزم عملکردی این ترمز به این شکل است که زمانی که آسانسور سرعتی بیش از حد استاندارد دارد، سیم بکسل متصل به گاورنر از حرکت می ایستد و به دنبال توقف سیم بکسل ها اهرم متصل به ترمز ایمنی یا پاراشوت فعال می شود.

 

چطور ترمز ایمنی در آسانسور به کار می افتد

 

علت فعال شدن بی موقع پاراشوت چیست؟

وقتی به دلایل مختلفی چون خرابی ترمز موتور آسانسور یا پاره شدن سیم بکسل در سیستم حرکتی آسانسور خالی ایجاد شود پاراشوت یا ترمز اضطراری فعال می شود و سعی در نگهداشتن کابین آسانسور در نزدیک ترین طبقه را دارد .

در مواقع ای که پاراشوت بدن هیچ دلیلی فعال می شود ، می تواند یک علت مهم فعال شدن بی موقع پاراشوت ، افزایش سرعت زیاد کابین در هنگام حرکت باشد که از حد مجاز گذر می کند و یا کابین آسانسور از وجود نقص الکتریکی و مکانیکی در سیستم آسانسور می باشد.