دکمه شستی آسانسور
کاربرد P – B – G – <|> – >|< - ☢ - 🔔 -  در دکمه شستی آسانسور

شاید برای  شما هم این سوال پیش آمده که برخی دکمه شستی آسانسور مانند P – B – G  و سایر اشکال مختلف در شستی کابین آسانسور به چه منظور طراحی و قرار داده شده است و اصلا کاربردی در سیستم جا به جایی مسافرین و امنیت از آن ها دارد یا خیر ، در این مطلب به برخی از کلید های داخل کابین آسانسور را شرح دادیم.
دکمه شستی آسانسور هر یک برای کاربرد های خاصی طراحی شده اند و با درک راحت از عملکرد هر کدام تولید می شود.

 

 

دکمه B در آسانسور یعنی چه

دکمه b در شستی آسانسور مخفف چیست و چرا به این شکل طراحی شده است ، معنی دکمه B در شستی آسانسور این است که شما در هر طبقه ای که باشید شما را به طبقه زیر همکف منتقل می کند. حرف بی در شستی آسانسور مخفف شده کلمه Basement است که به معنی طبقه زیر همکف یا طبقه زیر زمین می باشد.

 

 

دکمه P در آسانسور یعنی چه

دکمه P در شستی آسانسور مخفف چیست و چرا به این شکل طراحی شده است ، معنی دکمه P در شستی آسانسوراین است که شما را از هر طبقه ای که باشید به پارکینگ ساختمان هدایت می کند و در برخی از ساختمان ها بدلیل وجود چندین پارکینگ بر روی شستی کابین آسانسور ، شما نیز کلمه P را همراه با عدد مشاهده میکنید. هنگامی که می خواهید به پارکینگ طبقه اول بروید باید بر روی دکمه P1 فشار دهید و شمارش طبقات پارکینگ نیز از همکف به پایین شروع می شود.

 

 

دکمه G در آسانسور یعنی چه

دکمه G در شستی اسانسور مخفف چیست و چرا به این شکل طراحی شده است ، معنی دکمه G در شستی اسانسور این است شما را به طبقه همکف یا  طبقه خروج از ساختمان هدایت می کند. این دکمه معمولا بر روی شستی با علامتی مانند ستاره یا رنگی جدا از سایر کلید ها طراحی می شود.

 

 

دکمه زنگوله در آسانسور یعنی چه

دکمه زنگوله در شستی آسانسور چیست و چرا به این شکل طراحی شده است ، معنی دکمه زنگوله در شستی آسانسور این است که اگر در زمان ایجاد حادثه ای از قبیل نبودن برق کافی جهت حرکت کابین یا حرکت نکردن براساس نقص فنی موتور و یا باز نشدن درب های کابین آسانسور می توانید از دکمه زنگ شستی یا دکمه هشدار شستی دیگران را از وجود مشکلات ایجاد شده در کابین آسانسور آگاه کنید.

البته اگر دکمه هشدار شستی به هر دلیلی کار نکرد می توانید با تلفن داخل کابین به آتش نشانی با شماره 125 تماس بگیرید و مشکل بوجود آمده را با آن ها در میان بگزارید ، معمولا آتش نشانی در همچین مواقع ای شما را راهنمایی می کنند و در کمترین زمان خودشان را به شما میرسانند.

 

دکمه شستی آسانسور

 

دکمه دو فلش توهم در آسانسور یعنی چه

کلید دو فلش توهم در شستی آسانسور چیست و چرا به این شکل طراحی شده است ، معنی کلید دو فلش توهم در آسانسور این است که شما در هنگامی که می خواهید درب اتوماتیک کابین آسانسور را بعد از باز نگهداشتن طولانی مدت دوباره ببندید تا کابین آسانسور مجدد حرکت کند. این دکمه به شکل >|< می باشد که دو فلش توهم است.

 

دکمه دو فلش بیرون از هم در آسانسور یعنی چه

دکمه دو فلش بیرون از هم در شستی اسانسور چیست و چرا به این شکل طراحی شده است ، معنی کلید دو فلش بیرون از هم در شستی اسانسور این است که شما می توانید برای مدت بیشتری درب اتوماتیک کابین اسانسور را در طبقه باز نگهدارید. شکل این دکمه در شستی به شکل <|> می باشد.

 

دکمه تهویه هوا در آسانسور یعنی چه

دکمه پنکه آسانسور یا دکمه خروج هوای داخل کابین اسانسور که کار تهویه هوای داخل کابین را انجام میده و هوای تازه را از خارج کابین به داخل کابین هدایت می کند تا افراد در هنگام حرکت کابین از جلوگیری کمبود اکسیژن در کابین و خنک سازی هوا بهره مند شوند.